FOKUS:
Marketing
Google Ads
B2C

50% mere omsætning gennem Google Ads med samme høje ROAS

Jacobsen Plus kan dateres tilbage til 1929. Her startede snedker, Wilhelm Eriksen, møbelforretningen fra sit snedkerværksted i Horsens. I de efterfølgende år blev én butik til flere. Og i dag er Jacobsen Plus en af Danmarks mest spændende og progressive møbelbutikker med det bedste inden for både dansk og udenlandsk design.

2021 var for mange e-handelsvirksomheder et godt år, men fra årsskiftet og indtil skrivende stund har det modsat været hårdt.

 

Flere har oplevet nedgang i salget sammenlignet med 2021. Corona-medvinden er vendt til modvind med ophævede restriktioner, leveranceproblemer, dobbelt så dyr annoncering, høj inflation og generelt usikre tider.

 

Alligevel har Jacobsen Plus oplevet vækst med deres Google-annoncering til trods for at være i design-, møbel- og interiørbranchen, som i den grad har det hårdt.

 

Det er frugten af et tæt og tillidsfuldt samarbejde, en tidssvarende Google Ads-strategi og synergien mellem annoncering, tracking og platform.

Der er blevet skabt 50% mere omsætning i maj 2022 sammenlignet med maj 2021 - og det er endda med en lille forøgelse af en i forvejen høj ROAS.

Vi har i efterhånden en del år nu haft et rigtig godt samarbejde med MCB. Både som webbureau, men også i deres marketing-afdeling, som hjælper med at vedligeholde SEO og Google Ads m.m. Der er aldrig lange svartider eller forhastede misforståelser i det arbejde, der er udført, og opfølgningen er altid konkret og troværdig.

Morten Gram Jensen, Udviklingschef hos Jacobsen Plus

En tæt og tillidsfuld relation

MCB har over en længere årrække hjulpet Jacobsen Plus med deres digitale forretning. Det gælder både på platformen og med forskellige marketingdiscipliner - herunder Google Ads.

 

Generelt er der derfor tale om et tæt samarbejde bygget på ambitioner og tillid, og det har været grundstenen til en investering i en mere omfattende Google Ads-indsats med et større budget.

 

Og netop det initiativ gav MCB's Google Ads specialister gode forudsætninger for at skabe vækst i en udfordrende tid. Alt foregik gennem tæt dialog, hvor MCB gik fra leverandør til samarbejdspartner. 

En tidssvarende Google Ads-strategi

For MCB er det en kerneværdi at være ajour med udviklingen og tendenserne i det efterhånden meget omskiftelige marked - herunder også Google Ads. Derfor ser vi det som en kærkommen mulighed, når en forretning som Jacobsen Plus er klar til at afprøve nye funktioner.

 

Jacobsen Plus’ ambitioner for 2022 gav nemlig anledning til at nytænke strategien for annonceringen via Google. Og samtidig blev det nærliggende at gøre brug af automatisering i højere grad, hvorfor det nye Performance Max-kampagneformat blev implementeret. 

 

Performance Max er til dato Googles mest automatiserede kampagneformat, og derfor er der her tale om næste skridt fra Smart Shopping. Her skal du gennemgå en grundlæggende opsætningsproces, hvor mål og titler defineres, beskrivelser, billeder og videoer stilles til rådighed, og en målgruppe defineres. Og så er algoritmen fodret, og alt kan køre automatisk.

 

Med automatiseringen hos Jacobsen Plus fulgte derfor også naturligt et øget fokus på målgruppesegmentering, annoncebudskaber og feedoptimering, hvilket alt sammen har bidraget til en mere effektiv Google Ads-konto, som har skabt flotte resultater med fx 50% mere i omsætning. 

Synergier i et full service bureau

MCB varetager en lang række forskellige platforme og CMS’er samt alle discipliner inden for digital markedsføring. Derfor er det til alle tider muligt at binde en god sløjfe, hvor alle initiativer spiller hinanden gode. Og det fortæller resultaterne hos Jacobsen Plus også en god historie om.

 

Da MCB håndterer både Jacobsen Plus’ platform via .Cloud, tracking og SEO er der altså gjort en effektiv indsats på brugeroplevelsen og dataindsamlingen generelt. Og det har ikke kun gavnet Google Ads, men hele Jacobsen Plus’ digitale forretning.

Nicolai Hesselholdt
Tracking & Google Ads Specialist

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.