Sandshoppen.dk: 125 % mere omsætning med Performance Max

Sandshoppen.dk fra Herning tilbyder et stort udvalg af sand, grus, jord, granit og haveflis til private og mindre B2B-kunder. HV-transport står bag Sandshoppen og har i over 35 år serviceret B2B-kunder i Midt- og Vestjylland. Virksomheden har egen grusgrav og lastbiler, og kan derfor tilbyde konkurrencedygtige priser og hurtig levering af materialer i større mængder.

Det hele startede i 2020 kun et par uger før, COVID19 pandemien væltede store dele af verden. Pandemien gav store udfordringer for de fleste, men hos Sandshoppen gav det en god medfart. Allerede den første måned indtog sandshoppen.dk markedet med storm, hvor der blev solgt mere end, hvad der var estimeret for første leveår. Og på mange måder har virksomhedens succes været støt stigende siden da.

 

Da Sandshoppen besluttede at ekspandere forretningen med et online univers, faldt valget på MCB’s egen platform, MCB.CLOUD, som åbnede dørerne for en webshop med specialfunktioner og fleksibilitet. Siden har platformen udviklet sig yderligere, hvor flere funktioner er kommet til, og Sandshoppen har lært .CLOUD endnu bedre at kende. 

 

Med hjemmesiden på plads, var det nu blevet tid til yderligere forbedringer. Derfor henvendte Sandshoppen sig til MCB’s marketingafdeling, som assisterede med rådgivning og opsætning af Performance Max i Google Ads.

"Vi havde fulgt, at Performance Max var det nye. Jeg var egentlig meget skeptisk inden, men jeg må jo erkende, at det gået over alt forventning. Vi har solgt markant mere. Der har været en stigning på 125 % i omsætning i august i forhold til sidste år på betalt annoncering med Performance Max.

 

Nicolai fra MCB har været god til at hjælpe os med, hvordan vi optimerer annoncerne, og han har haft rigtig godt styr på alle tallene. Og for mig handler det også lige så meget om at arbejde sammen med nogle, der går op i det. Og jeg føler 100 %, at han går op i det. Det har betydet meget, at vi har mærket, at MCB også brænder for det."

Simon Haubjerg Jørgensen, Forretningsudvikler og Digital Marketingansvarlig

En total aftale inden for servicering af platform og marketing

Samarbejdet mellem Sandshoppen og MCB strækker et par år tilbage. Sandshoppen stod over for en udvidelse af deres forretning med et digitalt supplement til den fysiske forretning. Og det gav anledning til et nyt samarbejde med MCB. 

 

I dag er Sandshoppen.dk bygget i .CLOUD, som er udviklet med vigtige funktioner som fx fragtberegner, mængderabatter og omregningstabel. Du kan læse mere om dét projekt her. På dén baggrund var der altså skabt et solidt fundament for et godt samarbejde. Derfor var det også oplagt for Sandshoppen at gøre brug af MCB’s marketingafdeling, da virksomhedens Google Ads trængte til en kærlig hånd. 

 

For Sandshoppen var det nemlig vigtigt at samle alle opgaver under ét tag. Derfor har Sandshoppen i dag en total aftale hos MCB med både servicering af platformen og marketing. Det giver en særlig synergi og styrker den tætte relation endnu mere. Hos Sandshoppen betyder det meget, at der er en vis tryghed og genkendelighed i, at det er de samme konsulenter og værdier, man møder - uanset om der er brug for assistance til platformen eller marketing. 

 

Og det er netop den tætte relation, der holder Sandshoppen opdateret på seneste udviklinger både indenfor MCB.CLOUD og marketing. Derfor tiltrådte MCB’s Google Ads specialist også, da Google lancerede det nye kampagneformat, Performance Max, og så det som en oplagt mulighed for Sandshoppen.

Fik stor succes med Performance Max

Sandshoppen havde selv hørt om Performance Max og endda set det i brug hos andre virksomheder - dog ikke med succes. Derfor var det også men vis skepsis, da MCB foreslog, at virksomheden kastede sig ud i at bruge det nye kampagneformat. 

 

Skepsis blev dog hurtigt forvandlet til succes. Takket være den rette viden og erfaring med formatet. MCB har haft et stort fokus på at skabe de bedste tekniske forudsætninger for det algoritmebaserede kampagneformat for at opnå de bedst mulige resultater - herunder server-side tracking, målgrupper, kampagnestruktur og et tæt samarbejde med Sandshoppen om at optimere produktfeedet.

 

Efter virksomheden skiftede til Performance Max er salgstallene nemlig eksploderet. Med en stigning på 125 % i omsætning tør det siges, at var en god beslutning at tage det nye format i brug. Det svarer til en vækst i omsætning på 40 % siden sidste år, og det skyldes, at gennemsnitsordren på sandshoppen.dk er steget med hele 80 %. 

 

Sandshoppen har på mange måder fået det optimale ud af kampagneformatet, og det har vist sig at være en marketingindsats, der var værd at satse på. Successen skyldes kampagneformatets evne til at bruge bedre billeder og videoer. En del af forklaringen på Sandshoppens succes er også, at Performance Max har formået at optimere på virksomhedens geografiske områder,  da man leverer jord, grus og sand til store dele af Midt- og Vestjylland.

Sandshoppen.dk drømmer større

Rejsen med Performance Max er ikke slut for Sandshoppen. En unik fordel ved Performance Max er nemlig formatets evne til at tage flere marketingkanaler i brug. 

 

Og det har Sandshoppen også planer om at gøre. Inden længe har virksomheden ambitioner om at indtage Youtube, som leger endnu mere med videoformatet og øger mulighederne for at udvide det geografiske område yderligere.

 

Der er ingen tvivl om, at Sandshoppen fortsætter med at bruge Performance Max. Allerede nu har virksomheden opnået vilde resultater med formatet, og hos MCB glæder vi os til at se, hvordan virksomheden når nye højder i fremtiden og indtager nye marketingstrategier og -indsatser.

Nicolai Hesselholdt
Digital Marketing & Google Ads Specialist

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases