Amazon

Konkurrencen på amazon er hård og ikke for alle! Men med den rigtige vejledning og case kan det bliver en vækstraket for din virksomhed!

Undgå faldgrupper og start vanskeligheder

Vi anbefaler, at du rådfører dig med en Amazon konsulent, inden du går i gang med platformen -  hvad end det er gennem os eller et andet bureau.

Vi ser mange eksempler på, at virksomheder selv går i gang med Amazon og efterfølgende laver fejl i opstartsprocessen. Det kan du dog nemt undgå ved at samarbejde med en af vores Amazon konsulenter, der allerede har lavet disse fejl og lært at undgå dem. Det kan altså spare dig dyrebare lærepenge. 

For laver man fejl på Amazon er det ofte vanskeligt at rode sig ud af dem igen. Derfor bør du komme rigtigt og godt i gang med at vækste din virksomhed på platformen fra begyndelsen.

 

Vores konsulenter har hjulpet mere end 30 virksomheder i gang på Amazon - både på Amazon Europa og USA. Arbejdet strækker sig fra:

 

  • Mindre virksomheder med få ansatte og få produkter
  • Mellemstore og mere etablerede virksomheder med mange forskellige produkter og flere ansatte / ressourcer
  • Virksomheder, som selv sælger som FBM på Seller Central
  • Virksomheder, som sælger gennem Amazon FBA via Seller Central
  • Virksomheder, som sælger gennem Vendor Central, som er Amazons WholeSale platform, hvor Amazon sælger dine varer
  • Virksomheder, som selv er gået i gang, og som ønsker hjælp senere i processen
  • Virksomheder, som ønsker hjælp til hele processen - helt fra starten af
kontakt01_smal

Amazon er en god forretning for nogle, men ikke alle!

Amazon kan virke som den hellige gral for mange virksomheder, og vi forstår dig godt! For tanken om at nå ud til hele verden med dine produkter og få en lille bid af Amazons daglige omsætning på $385 millioner vil ingen sige nej til.


Men der findes en slange i paradis! For omsætning er det nemmeste at få på platformen, og du kan på få dage få solgt dine produkter rundt i hele verden. Men følger indtjeningen med?

Enhver start med MCB som din Amazon konsulent begynder med, at vi kigger ned i din virksomhed. Hvad er din avance, hvad er din målgruppe, og hvad er målet for din rejse på Amazon? Kun ved at tage denne snak, har vi mulighed for at lave en beregning for din virksomhed - så du kan få indsigt i dine indtjeningsmuligheder på Amazon og rejsen fra Danmark til hele verden.

Vores services

megafon

Amazon Annoncering

Vi hjælper din virksomhed med at få succes på Amazon ved at maksimere dit investeringsafkast gennem en række strategier, herunder betalte søgeannoncer, displayannoncer, brandannoncer og meget mere!

levering

Logistik

Vi har 10 års erfaring med Amazon og specielt logistikken bag. Derfor vil vi også være en dedikeret partner for dig på rejsen uanset om du vælger FBM eller FBA.

liste

Kravspecifikation

Hjælp til udarbejdelse af kravspecifikation til nye webprojekter sikrer dig at tingene bliver gjort på den rigtige måde, af de rigtige folk og til den rigtige pris. Undgå frustration og diskussioner med leverandører gennem rådgivning fra en erfaren Amazon konsulent.

tags

Produktdata

Det er vigtigt altid at have opdateret produktdata i sine systemer. Nogle gange kræver det et nyt system, andre gange kan det klares ved at ændre på nogle interne procedurer. En omorganisering af data kan også give et fornyet blik på dit data.

brugere

Workshop og undervisning

Afholdelse af en workshop er en god måde at få styr sine ting på. Det kan være afklaring af behovet for et bestemt system, rådgivning om, hvilke systemer der passer bedst til din virksomhed samt undervisning i de nye platforme som implementeres i virksomheden.

seo

Opsætning og integration

Vi hjælper med oprettelse af Amazon Seller Account og vendorkonti via vores samarbejde med Amazon. Vi kan også integrere disse konti med API- og EDI-systemer til at automatisere og strømline daglige processer.

Jeg vil have en analyse

Bør jeg sælge på amazon?

På en online markedsplads som Amazon, der har flere millioner produkter på hylderne, kan det være svært at afgøre, om dit produkt og dit brand er stærkt nok til at skille sig ud i mængden.

Gør det ikke det, skal du være forberedt på stor konkurrence om især pris.

 
Læs mere her

Amazon Brands

Når du ejer dit eget brand, har du en række fordele på Amazon, som ikke ellers gør sig gældende for diverse resellers.

Det betyder, at Amazon kan være det sted, der fører dig mod yderligere succes med dit brand, og derfor kan det også være den salgskanal, der hjælper dig med at vækste i markedet og udvide kendskab.

Læs mere her

Amazon Seller Dos and Don'ts

For at være en topsælger på Amazon, skal du være opmærksom på et par fejl der er lette at lave. Ved at holde disse i tankerne undgår du at løbe ind i faldgruber.

DO: Forbedre dine produktfortegnelser

Hvis du har dårlige skrevet indhold på dine produkter, betyder det ikke noget hvor høj kvalitet dit produkt er.
Sandsynligheden for at dit produkt sælger, falder drastisk når du har dette.
Tag dig derfor god tid til at skrive produktbeskrivelser af høj kvalitet

 

Dine produktbeskrivelser og andre oplysninger du inkluderer på produktsiden, skal selvfølgelig optimeres med henblik på Søgemaskineoptimering (SEO). Dine produktsider skal indeholde relevante søgeord, som kunderne vil søge på. 

 

Dine produktbeskrivelser skal også omfatte punkttegn, være korte og nøjagtige.
At have dem optimeret øger dine chancer betydeligt for at dukke op højt på kundens søgninger.

Husk.. chancen for at du er alene med et produkt på Amazon er meget lille, så det gælder om at optimere mest muligt. 

 

 

DO: Lær hvordan du læser forretningsmetrics 

I dit Amazon Seller Central-dashboard kan du se nøgledata og metrics om din virksomhed. At vide, hvordan man analyserer og læser, hvad der præsenteres for dig, er afgørende for at forstå effektiviteten af ​​din virksomhed og produkter. 

 

Nogle nøgle KPI'er, du skal være opmærksom på er:

 

  • Antal salg
  • Antal produktvisninger
  • Konverteringsfrekvens
  • Antal produktreturer
  • Kundeanmeldelser
  • Amazon PPC-kampagne og salgsrapporter

Overvåg disse metrics regelmæssigt, så du kan finde områder hvor din virksomhed og dine produkter underpresterer. Du kan svinge og ændre strategier hurtigere i stedet for at vente, indtil det er for sent. 

 

 

Don'ts : Manglende forståelse af Gebyrer

Det skal være et absolut must at du forstår de forskellige gebyrer, som Amazon opkræver for deres tjenester. Dette er en meget almindelig fejl vi ser hos nye Amazon sælgere der kontakter os.
Så sæt dig godt ind i det eller kontakt os tidligere for at høre mere.
Hvis du ikke har en klar forståelse af alle gebyrerne, er dine marginberegninger og omkostningsestimater langt væk. 

 

 

Don'ts: At have dyr og langsom forsendelse

INTET får en kunde til at vælge et andet produkt hurtigere end at se dig opkræve høje beløb for forsendelse.
Mange potentielle kunder fjerner varer i deres indkøbskurv på grund af en for dyr forsendelse. Sæt konkurrencedygtige priser for forsendelse eller brug Amazon Prime. 

 

 

DO: Få mest muligt ud af Amazon Seller Central Support

En af de store funktioner i Amazon Seller Central er mængden af ​​support, som sælgere har adgang til på platformen. Du kan se dokumenter om, hvordan du håndterer returneringer, eller hvordan du bedst udarbejder dine produktbeskrivelser. 

 

Der er også et fora, der forbinder dig med andre Amazon-sælgere. Stil ethvert spørgsmål relateret til salg på Amazon, og en anden forhandler vil besvare. Du kan også se igennem tidligere sagslogfiler for at se, om en anden person tidligere har haft et lignende problem som dit. 

 

Hvis du stadig løber ind i problemer, kan du kontakte kundesupport. De vil besvare ethvert af dine spørgsmål hurtigt.

Amazon-salgsstrategier for at komme i gang nu

Selvom der kan være stor konkurrence på Amazon, er der måder at øge dit salg på og få kunder til at finde dine produkter organisk. Hvis du starter, er der måder at forbedre din tilstedeværelse på platformen.

Forbedre dit indhold

Ud over at skrive kopi af kvalitet til dine produktbeskrivelser, skal du investere i fotografering af høj kvalitet. For dit hovedproduktbillede skal du bruge et billede af varen på en hvid baggrund. Derudover har du ingen begrænsninger for de typer billeder, du viser på listen. 

 

Vis flere billeder af produkterne fra flere vinkler. Du kan overveje at vise nogen, der bruger produktet på en måde, som nogle måske ikke vidste eksisterede. Hvert billede skal illustrere produktets værdi. 

 

 

Opret dit brands historie 

Hvis din virksomhed har en interessant eller fængslende baggrund, skal du fremvise det. Hvis du opretter dine egne produkter, giver dette dig mulighed for at dele med kunderne, hvordan varerne blev til. Dette giver dig en chance for at oprette forbindelse til dine kunder og skabe en personlig forbindelse, der ofte mangler hos onlineforhandlere. 

 

 

Begynd at bygge din Amazon-butik Langsomt

Begynd din rejse med at sælge langsomt på Amazon. Dyp tåen ind ved at sælge et par produkter til start. Som nævnt før skal hvert produkt undersøges omhyggeligt og vælges, inden du angiver det til salg. 

 

Du vil give din virksomhed den bedste chance for succes. Når du og dine medarbejdere vænner sig til processerne, bliver du bedre, efterhånden som du får mere erfaring. Du vil ikke overvælde dig selv ved at jonglere med for mange produkter.

Skal jeg kortlægge din vej til succes på Amazon?

Udfyld formularen og jeg kontakter dig hurtigst muligt. Det koster dig ikke noget!

Henrik Jensen
Head of Amazon

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Lampemesteren

LuxByJakobsen

Go-Bites

Seneste blogindlæg

16. september 2021

Hvad er det nye Shopify Markets?

Du behøver ikke at være den næste Jeff Bezos, med drømme om at oprette en virksomhed med en global rækkevidde. Men i nutidens forbundne verden er det faktisk blevet en realitet at sælge ud over dit lokale marked. Derfor er det ikke længere bare ønsketænkning.

Men er din virksomhed overhovedet klar til at sælge i udlandet? Selvom du måske elsker ideen, kan det nemlig også være, at du føler dig skræmt over udsigten til at konvertere dit websted, så det opfylder kravene fra et globalt publikum.

Heldigvis er der nu hjælp at hente med den nye lancering fra Shopify, Shopify Markets. 

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

Se alle blogindlæg