FOKUS:
Amazon
Amazon Choice

Sådan opnåede BedUnion kvalitetsstemplet 'Amazon Choice'

BedUnion er en familievirksomhed med rødder i Esbjerg. Historien spores tilbage til en aften i et sommerhus for 4 år siden. Her sad far og to sønner henover en cognac og fik ideen til at løse et, for dem, velkendt søvnproblem. De var trætte af, at deres madrasser altid gled fra hinanden og skabte en revne i dobbeltsengen. Og sådan opstod virksomheden, som i dag udvikler madrasstoppere til at løse netop dét problem.

Siden sin begyndelse har BedUnion været i rivende udvikling. Inden mødet med MCB havde BedUnion et ønske om og behov for at betræde spændende grund på Amazon. Virksomheden øjnede platformens unikke potentialer, og de havde modet på at springe ud i det ellers ukendte. Men de gjorde det ikke alene. I tæt samarbejde med MCB er det lykkedes BedUnion at opnå succes på Amazon, hvor virksomheden endda har opnået Amazon Choice, som er et kvalitetsstempel, Amazon giver en sælger i hver kategori.

“Henrik hos MCB inviterede mig inden for på kontoret i Holstebro. Fra begyndelsen var han helt nede på jorden, og det kan vi godt lide. Vi er jo jyder. Så det har været en gudsbenovet oplevelse. MCB har nemlig formået at løfte os ind i Amazon-verden og hjulpet os med at løse vores udfordringer.

 

Når vi ringer til Henrik, og han måske ikke lige tager den, så er vi garanteret, at han ringer tilbage inden for 10 minutter. Det er simpelthen så behageligt, fordi der er ikke noget værre end, at der ikke er en i den anden ende til at hjælpe med det samme. Men det sker ikke i samarbejdet med Henrik. Han hjælper med det samme, og det skal han forhåbentlig blive ved med.

 

For vi er nødt til at samarbejde med en Amazon-specialist. I princippet kunne vi godt forsøge at sætte os ind i maskinsystemet hos Amazon, men det er kompliceret, og vi ville komme til at bruge alt for meget tid på det. Vi har andre opgaver, som vi er nødt til at prioritere vores tid på. Og så lader vi eksperterne hos MCB gøre det, de er bedst til. Vi har samtidig erfaret, at arbejdet med Amazon er en vanskelig proces, hvor der ikke er råd til fejl. Derfor er det vigtigt for os at samarbejde med en specialist fra MCB, som har helt styr på at føre os fra A til B."

Halfdan Møller Kristensen, Direktør hos BedUnion.

Derfor fik BedUnion succes på Amazon

BedUnion oplevede, at annonceomkostninger på fx Facebook var for dyre i forhold til det afkast, det gav. Derfor var det tid til at gå andre veje. Og den vej blev Amazon. BedUnion havde dog erfaret igennem diverse seminarer, at Amazon var kompliceret at bruge i praksis og derfor krævede en særlig ekspertise.

 

Samarbejdet mellem BedUnion og MCB var med til at bane vejen til succes på Amazon. Arbejdet med Amazon kan være en langsommelig proces, hvor det tager tid, før det giver resultater. MCB hjalp derfor blandt andet med at øge BedUnions salg på Amazon gennem effektive annoncer. En del af løsningen blev også at udvikle computeranimerede billeder til at vise BedUnions funktionalitet, som også var med til at øge salget på Amazon. Og efter knap 2 år på markedet har BedUnion stadig 4,2 i gennemsnitlige reviews.

 

Annonceringen og de computeranimeret billeder fik afgørende betydning for BedUnions succes på Amazon. I dag har samarbejdet resulteret i, at BedUnion har opnået det eftertragtet kvalitetsstempel Amazon Choice, som giver en forbedret placering og synlighed på den store platform. Kvalitetsstemplet betyder, at BedUnion nu er et anbefalet produkt at købe i den kategori, de befinder sig i. Første gang BedUnion ramte Amazon Choice stemplet i den foretrukne kategori, oplevede virksomheden en fordobling af salget. I samråd med MCB valgte BedUnion at skrue yderligere op for annonceringen i den efterfølgende periode for at holde momentum. Det skulle vise sig at være en rigtig god strategi. 

Amazon Choice er altså på mange måder et stempel for succes. Og dét må man da sige er et resultat, der taler for sig selv.

En fremtid på Amazons store scene i USA

BedUnion har fået mod på at fortsætte arbejdet med Amazon. I fremtiden har virksomheden ambitioner om at udvide til Amazon i USA.

 

Samarbejdet mellem MCB og BedUnion har fået direktøren hos BedUnion til at se potentialet i det amerikanske marked, hvor der kun er endnu højere til loftet. USA er hjertet af Amazon, hvor en stor del af befolkningen handler gennem. Og det vil BedUnion naturligvis være en del af.

 

BedUnion er overbevist om Amazons unikke kræfter, og endda i en sådan grad, at det en dag måske helt skal erstatte virksomhedens brug af Facebook.

Bo Hedegaard
Director, Partner

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.