Inbound marketing

Med inbound marketing skalerer du din virksomhed, øger indtægterne og kommer forrest i feltet blandt dine konkurrenter. Så begynd at tiltrække de rigtige besøgende og kundeemner i dag.

Hvorfor bør jeg bruge Inbound Marketing?

Inbound Marketing handler om at tiltrække og konvertere relevante leads samt at engagerede kundeemner til din virksomhed. For tiden med at opsamle leads via kold kanvas og spammails er udløbet! Du er ikke relevant og bliver et potentielt lead til kunde, er levetidsværdien meget lav.

 

Derfor er inbound marketing salg, der kommer til dig.

 

Når en potentiel kunde er i gang med at undersøge mulighederne for at købe et produkt, en ydelse, eller hvad end du udbyder i din forretning, er hun allerede langt i sin kunderejse. Hun har besluttet sig for, at hun skal handle, hun skal bare finde ud af, hvor. Og hvorfor skulle det ikke være hos dig? 

 

Det, der overbeviser hende, kan være noget af dit strategiske content, en annonce, et indlæg på et socialt medier eller...

 

Derfor er indbound marketing en strategi, der sætter flere af dine kanaler i spil. 

 

Hos MCB arbejder vi dybdegående med at identificere din målgruppe samt persona og bruger hele denne proces til at kvalificere og konvertere ukendte leads - til kendte leads.

 

Men Inbound Marketing er mere end bare at lave SEO, content og/eller socialt indhold. Det handler om at være nyttig og ikke mindst relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at snakke med en sælger.

contact_inbound_marketing_louise

Kan inbound marketing betale sig?

Inbound marketing består af en 3-benet rejse for den potentielle kunde. Det handler om tiltrækning, engagering og sidst men ikke mindst, handler det selvfølgelig om at give dem en god oplevelse. Den gode oplevelse og måden, man arbejder med det på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. Men det kræver ressoucer at nå i mål!

 

 

Inbound Kampagne beregner

Vores services

brugere

Analyse af Persona

Forståelse for dine købere og de udfordringer, de står overfor og skab en målrettet marketingstrategi, der tiltrækker og konverterer potentielle kunder.

variationer

Målfokuseret Marketingstrategi

Forståelse for indtægtsmål og at nedbryde dem for at oprette en månedlig plan for at opnå det krævede antal besøgende og konverteringer.

seo

SEO strategi & optimering

Identificering af de rigtige søgeord, der bruges af dine kundeemner og optimering/oprettelse af webindhold til at placere sig højere på søgemaskinerne.

masseredigering

Content Marketing

Udvikling af værdifuldt indhold, der er målrettet potentielle leads i de forskellige faser af købsprocessen.

megafon

Annoncering på SoMe

Vi vækster din tilstedeværelse på sociale medier som Facebook, LinkedIn, Instagram og Pinterest.

chart-1

Annoncering på Google

Vi hjælper dig til at sikre synlighed, når potentielle kunder søger på Google efter dine mål.

kundeklub

E-mail-marketing

Vi booster købsrejsen ved at lave målrettede og relevante kampagner via e-mails og regelmæssige nyhedsbreve for at forbedre din virksomheds position blandt andre virksomheder.

tandhjul

Marketing Automation

Vi sikrer, at intet lead falder gennem revnerne med opbygning af automatiserede arbejdsgange baseret på information indsamlet fra besøgende og leads. Så de får det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt.

chart

Rapporter

Vi opsætter rapporter, så din marketingsafdeling kan få korrekte realtids KPI'er til at kunne justere i den nye hverdag og tilføje flere midler til kampagner, der vækster bundlinjen.

Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing
Marketing

Hvad siger vores kunder?

"HubSpot ændrer dit syn og fokus på dine kunder. Man går fra at kommunikere til kunderne med ansigtet rettet mod væggen (og håber bare på, at kunden står bagved og lytter med, og at han rent faktisk får den viden, som han behøver) til at kommunikere med dem og kigge dem i øjnene.

 

Det betyder, at HubSpot lader os interagere med og møde vores kunders behov ved at være proaktive og reagere på deres adfærd. Derfor får de den service, de behøver - helt uden, at vi bruger flere ressourcer på det!"

ANNETTE SVENDSEN, MARKETING MANAGER - flexofold

Læs hele casen

“MCB har været inde over alt teksten på hjemmesiden, og det får jeg meget ros for i dag. Det har været en meget vigtig del af processen.

 

Selvom vi til dagligt arbejder med at hjælpe vores kunder med at kommunikere præcist og tydeligt, er det ualmindeligt svært at kommunikere, hvad vi selv laver. Vi er simpelthen for dybt involveret til at kunne se os selv udefra. Det er fuldstændig for os, som det er for vores kunder. Og der har MCB været en uvurderlig hjælp."

SØREN FLENG, DIREKTØR - we love animation

Læs hele casen

Hvordan kommer jeg i gang med inbound marketing?

Som så meget andet er der behov for et stort forarbejde, før du vil opleve resultater af din inbound marketing. Du bør derfor have styr på de marketing kanaler, der giver mening for dig, sørge for at udnytte dem til fulde og konstant optimere og vedligeholde dem for på den måde at være godt på vej.

 

Men det kan også være en hård proces i sig selv.

 

Tag en dyb vejrtrækning...

 

Vi kan nemlig hjælpe dig hele vejen rundt og besvare spørgsmål som:

  • Hvilke marketingkanaler skal jeg satse på?
  • Hvordan kommer jeg godt i gang med en ny kanal?
  • Hvordan optimerer jeg på de kanaler, jeg i forvejen bruger?
  • Hvordan lægger jeg en god strategi, der sikrer, at jeg får mest ud af mine marketingtiltag?
  • Hvordan får jeg succes med inbound marketing?

 

Og så har vi også oprettet en HubSpot Knowledgebase for alle MCB kunder, der bruger HubSpot.

Kender du til Growth Driven-Deisgn?

En del af din inbound strategi kan tage udgangspunkt i Growth Driven-Design.

Her er der tale om en proces, der er meget forskellig fra den metode, webdesignere normalt bruger, når de skal opbygge et website. Den handler nemlig om at designe og publicere et website meget hurtigere, end vi er vant til - og der må gerne være fejl! Bagefter udvikles der løbende på baggrund af bl.a. test som splittests og andet data.

Hvad er outbound marketing?

Outbound marketing er de traditionelle kanaler til markedsføring, og det er derfor også dem, du betaler for. Det kan fx være bannere eller annoncer. Og det er derfor de teknikker, du anvender, når du aggressivt vil skubbe et budskab ud til din målgruppe.

Og det er både på grund af prisen, aggressiviteten og den åbenlyse reklame-faktor, at outbound marketing i dag oplever et drastisk fald i sin virkning. 

Dine potentielle kunder er rent ud sagt blevet immune over for den overeksponering, de vader gennem hver dag, og derfor er det vigtigere, at du forstår at tiltrække dem på de parametre, der interesserer dem.

Vækst din virksomhed med HubSpot

Når din inbound marketing strategi er lagt, starter vi sammen arbejdet for at ramme potentielle kunder med dit brand og din virksomhed.

 

Marketing Hub er født til dette og mulighederne for, hvad den kan gøre, er nærmest uendelige.

 

Med den dybe integration til dit website, sikres du, at der kan sendes relevante e-mails, og at du kan ramme målgruppen på de sociale medier og dermed i højere grad være relevant med alt dit indhold.

 

Det stopper dog langt fra der, da HubSpot MarketingHub oftes erstatter flere af vores kunders tools. Det er altså et gennemtestet marketing automation program, som også tilbyder styring af dine sociale medier, annoncering, pop-ups, e-mail marketing, landing pages og formularer.

 

Er din virksomhed klar til at få flere kunder gennem jeres ordrebog og holde styr på nye leads?

Så kan vi som certificeret HubSpot partner hjælpe dig.

 

Hør mere om HubSpot

Skal jeg fortælle dig mere om inbound marketing?

Udfyld dine oplysninger herunder, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Rasmus Høegh Refstrup
Customer Manager

10. august 2022

Hvorfor bør du kombinere Hubs i HubSpot?

Med HubSpot CRM får du en komplet pakkeløsning bestående af 5 Hubs til at styre alt fra marketing, salg og data til kundeservice. De 5 Hubs kan kombineres på kryds og tværs. Her får du et indblik i hvordan.

02. august 2022

Sælg digitale produkter med Shopify ved hjælp af online systemer

Når man starter en webshop og vil sælge online, tænker man ofte på at sælge fysiske produkter. Men hvorfor ikke sælge kurser, medlemskaber, udlejning og meget mere på en Shopify løsning?

29. juli 2022

MCB's deltagelse til Umbraco Codegarden 2022

I juni løb Codegarden 2022 af stablen, og det var igen med MCB's deltagelse. Årets arrangement var noget helt særligt, fordi hjem i bagagen havde vi ikke bare ny viden og spændende ideer men også en særlig titel.

Se alle blogindlæg

Vi samler på glade kunder

Se alle cases

Søvn & Comfort