Hvad er CMS?

I en verden der kører med fuld gas mod alt online med digitalt indhold og e-handel, er der flere virksomheder, der hurtigt mister fodfæste, hvis ikke de har et website eller blot en online tilstedeværelse.

Derfor er det måske på tide, at du finder det perfekte CMS til at styre din virksomheds marketing- og salgsindsats online.

'CMS' lyder både teknisk og kompliceret, men det er faktisk et simpelt koncept. Forkortelsen står for 'Content Management System', og det er vigtigere end nogensinde at begynde at arbejde med det.

Hvis du er klar til at deltage i revolutionen, er du på det rette sted.
Læs med og lær mere om, hvad CMS præcist er og gør, hvorfor du har brug for det, og hvordan du vælger det perfekte.

Hvad er CMS helt præcist?

Kort fortalt er et CMS, eller et Content Management System, en applikation, der muliggør nem styring af webindhold.

Interfacet giver mulighed for et problemfrit samarbejde mellem indholdsbidragere. Og det vil derfor også præsentere dit indhold smukt for besøgende på stedet.

CMS gemmer al informationen i en database med nem adgang og giver mulighed for hurtige opdateringer.

 

Med andre ord er et Content Management System et alternativ til at oprette en hjemmeside eller shop fra bunden. I stedet for at bruge CSS- eller HTML-kodning kan du nemt uploade og redigere indhold til dit site, mens du ser det, som besøgende vil se det.

CMS-systemer tilbyder ofte flere skabeloner, du kan vælge mellem og personalisere. Mulighederne for, hvordan dit websted vil se ud, er praktisk talt uendelige, selvom du starter fra et forudbygget sted.

 

Der er mange forskellige CMS-udbydere at udforske - hver med sine egne styrker, svagheder og målgruppebrugere.

 

Det er derfor vigtigt at være kritisk og realistisk med hensyn til din oplevelse med webdesign og din virksomheds behov, mens du udforsker dine muligheder.

Hvorfor har jeg brug for CMS?

Kort fortalt er brugen af et indholdsstyringssystem næsten altid den bedste beslutning for virksomheder.
Selv når du har en kompetent it-afdeling og en bred vifte af færdigheder, er det ofte ikke det værd at prøve at opbygge et site fra bunden.

 

Men hvad tilbyder et CMS, der gør det uimodståeligt?

 

Mange virksomheder ser oprindeligt oprettelse af websteder som enkelt og let. Når de først begynder processen, indser de dog, hvor kompliceret og tidskrævende, det kan være.

En af de største grunde til at bruge et CMS er derfor, at de fleste virksomheder ikke har færdighederne til at bruge kodningssprog. Og så er det svært at oprette et funktionelt og smukt websted. Og at betale for den slags service er ekstremt dyrt.

I stedet kan du med et CMS gå med en udbyder, der tilbyder skabeloner og gør hele processen omkostningseffektiv.
Systemet gemmer alt dit webindhold ét sted, så samarbejde og adgang til indhold er flydende. Der tilbydes også plugins og værktøjer, der forbedrer sikkerhed og effektivitet.

Endeligt er det også meget nemmere at opdatere dit indhold effektivt, når du bruger en CMS-grænseflade snarere end kodning. Indholdet er ikke kun let at finde og redigere, men du kan også se nøjagtigt, hvad den besøgende vil se, når det er offentliggjort.

At spare tid og penge er gode altså grunde til at gå med et CMS.


Så hvordan vælger du det rigtige til dine behov?

Hvordan vælger jeg det rigtige CMS?

Når det kommer til at vælge det rigtige CMS system, er der ingen one-size-fits-all.

Hver virksomhed har sine egne behov i forhold til webstedsopbygning, funktion og vedligeholdelse.

Der er dog nogle vigtige ting, du bør kende til under din udvælgelse.

 

 

Hvem skal jeg spørge til råds om valg af CMS?

Efterhånden som din virksomhed udvides, vil du have mange fagfolk med forskellige fagområder, der arbejder sammen. Du har sandsynligvis separate afdelinger til marketing, it, salg og mere.
Selvom hver af disse afdelinger ønsker at nå et fælles mål, kan deres prioriteter variere.

 

Som leder i din virksomhed skal du huske, at hver afdeling er ekspert inden for hver deres felt, og de vil bringe forskellige ideer til bordet. Når du vælger CMS, er det derfor vigtigt at være informeret om alles meninger og behov.

 

I en ideel verden vil du så finde et CMS, der leverer alt, hvad alle ønsker.
I virkeligheden bliver du dog ofte nødt til at gå på kompromis.

Et forslag er at få dine afdelinger til at skrive ønskelister, der adskiller deres krav fra deres ønsker.

 

Din marketingafdeling vil sandsynligvis have et CMS, der fuldt ud integrerer med deres marketingautomation, mens din salgsafdeling vil være mest bekymret for CRM-integration. Og din it-afdeling vil have krav til et CMS, der let kan arbejde med deres eksisterende infrastruktur.

 

Husk, at hver af disse afdelingers effektivitet og succes afhænger af ​​det CMS, du vælger. Deres krav er derfor vigtige at huske på. 

 

 

Hvad skal jeg se efter i et CMS?

For at foretage den rigtige beslutning bør du være personligt velinformeret om, hvad et CMS tilbyder og de unikke funktioner ved hver mulighed.

 

Til at begynde med er der tre hovedmuligheder for, hvordan dit CMS leveres:

 

1. On-premise CMS

2. Cloud-hostet CMS

3. SaaS CMS

 

Hver type CMS har sine egne positive og negative faktorer. Du skal afveje disse faktorer mod de prioriteter, du har fremhævet for din virksomhed såvel som dit budget og din tidslinje.

 

 

On-Premise CMS (lokalt CMS)

On-premise CMS er en mulighed, hvor du køber licensen fra udbyderen, så du kan installere softwaren på servere, du ejer. Du kan også installere denne software på hostingudbyderens server.

 

I dette scenarie er CMS-udbyderen ikke ansvarlig for installation af sikkerhedsforanstaltninger eller opgradering af infrastruktur. Udbyderen vil kun vedligeholde og opdatere softwaren.

 

En fordel ved et lokalt CMS er, at du har den fulde kontrol. Du vil være i stand til at beslutte, hvilke servere du installerer dit CMS på, hvilket gør dig ansvarlig for infrastruktur.

Du har også stor mulighed for tilpasning, så dit CMS passer til dine nøjagtige krav.

 

Med så meget kontrol kommer der dog også meget ansvar. Derfor kan det være en fordel at have en betydelig styrke i dit it-team med evner inden for CMS og mulighed for at være hovedansvarlig for det hele. Det kan dog tage meget længere tid og muligvis kræve flere medarbejdere, end du har i øjeblikket.

 

Du bliver derfor nødt til at være sikker på, at din nuværende infrastruktur kan klare dette - især når du skalerer op. 

 

Opsummering: Lokalt CMS giver dig større mulighed for tilpasning og mere kontrol, men det kan tage måneder at implementere og kræve mere personale, bedre infrastruktur og højere omkostninger.

 

 

Cloud-hostet CMS

Et cloud-hostet CMS er et system, som du kan købe licensen til, og efterfølgende kan du installere softwaren i fx et datacenter, hvor du lejer servere. (fx. AWS eller Azure) Det ligner lokalt CMS, men forskellen er, at du installerer softwaren på en tredjepartsserver.

 

En fordel ved et cloudhostet system er, at implementeringen er meget hurtigere end et lokalt CMS. Denne hurtige leveringstid skyldes, at du ikke skal installere softwaren på dine egne servere.

 

Når det kommer til skalerbarhed, er et cloud-hostet CMS også en bedre mulighed. I stedet for at skulle opgradere din infrastruktur, kan du betale for mere serverplads. 

 

Denne lethed betyder også lavere omkostninger. I stedet for at eje dine egne servere kan du leje den plads, du har brug for og dermed betale for det, du bruger.

 

Når du begynder at bruge serverplads, du ikke selv ejer, bliver du dog mere sårbar. Da du ikke har kontrol over din CMS-host's sikkerhedsforanstaltninger, bliver du således nødt til at stole på deres evne til at beskytte dit indhold og administrere eventuelle problemer.

 

Det vil sige, at dine forudgående omkostninger kan være lavere, men over tid kan de blive højere.

Det er lidt ligesom at eje et hus frem for at leje en lejlighed. Her er det mere omkostningseffektivt at eje, og det samme gælder med servere - især også fordi, at lejepriser kan stige. 

 

Opsummering: Et cloud-hostet CMS er en mere fleksibel mulighed for skalerbarhed. De indledningsvise omkostninger er mindre, men du skal huske hele regnestykket for at sikre, at det virkelig er omkostningseffektivt for dig i det lange løb.

 

 

SaaS CMS

SaaS betyder 'Software as an service', og det er stadig ret nyt. I de senere år har SaaS dog gjort fremskridt til den nyeste og mest innovative måde at tilbyde software til virksomheder.

 

Du er muligvis bekendt med SaaS uden at vide det. Nogle populære SaaS-innovationer inkluderer nemlig Google-apps, DropBox og Canva. Og ligesom du kan bruge din browser til at få adgang til disse værktøjer, kan du nemt få adgang til et SaaS CMS uden at installere nogen software.

 

Du behøver heller altså ikke at opdatere eller vedligeholde dit CMS, fordi udbyderen fuldt ud vedligeholder softwaren for dig. Udbyderen tager derfor det fulde ansvar for at løse tekniske problemer.

 

De fleste gode SaaS-virksomheder vil dog også gerne have etableret diverse sikkerhedsforanstaltninger og sikkerhedskopieringsprocesser, som gør det muligt at gendanne mistet indhold.

 

Til gengæld for disse tjenester skal du enten købe et abonnement eller betale månedligt for adgang til systemet. Der er dog sjældent tale om langsigtede kontrakter eller store indledningsvise omkostninger, netop fordi det ikke kræver nogen installation eller servere i din ende. Softwaren er allerede klar til brug, og du kan drage fordel af opgraderinger og forbedringer, så længe du fortsætter med at betale.

 

Denne type software er designet til brugervenlighed. SaaS er normalt rig på endeløse funktioner, der imødekommer alle, der bruger dem - herunder marketingværktøjer og tilgængelighed af design.

 

Som med alle andre scenarier, hvor du opgiver kontrol til en tredjepart, sætter du din lid til andres evner. Det er derfor vigtigt at undersøge CMS-udbyderen og forstå deres vilkår og betingelser, før du fortsætter. Du har nemlig ikke nødvendigvis kontrollen til at træde ind og håndtere problemer selv, og derfor bør du også sikre, at der tilbydes en god support. 

 

Derudover bliver du nødt til at operere inden for den faste struktur af softwaren for at oprette dit indhold og udgive dit websted. De fleste SaaS CMS-udbydere har muligheder for grundlæggende og mellemliggende behov, men det er ikke for udviklere, der ønsker at tilpasse alt fuldt ud.

 

Opsummering: SaaS CMS tilbyder mange funktioner uden krav til vedligeholdelse og serverplads. Derfor er der ingen grund til at tømme tegnebogen. Men du bliver nødt til at stole på en tredjepart for sikkerhed og support samt opgive muligheden for fuld tilpasning.

kontakt_smal02

Ting at huske på, når du vælger et CMS

 

Nu hvor du kender til de store forskelle i måderne at hoste et CMS-system på, kan du evaluere, hvilken der er bedst for dig.

 

Du bør dog stadig huske at have nogle få ting med i dine overvejelser.

 

Hvad er de reelle omkostninger ved dette CMS for min virksomhed?

Som med alle andre forretningsbeslutninger skal du evaluere både de kortsigtede og langsigtede omkostninger ved at vælge et CMS. Hver CMS kommer med sine egne komplikationer, og nogle gange kommer det helt ned til en beslutning af, hvor du skal bruge dine penge, og ikke om du skal.

 

For eksempel skal du undersøge, hvor meget det over tid vil koste dig at leje servere eller serverplads i stedet for at investere i at eje din egen. Du skal medregne en naturlig stigning i lejepriserne over tid og overveje, hvor længe du planlægger at køre CMS på disse servere. Hvis du vælger at gå med et SaaS CMS, skal du også beregne dine månedlige omkostninger for at abonnere på softwaren.

 

Glem ikke at også at medregne, hvor meget du betaler dine medarbejdere for at implementere dit CMS og vedligeholde det over tid. On-boarding af nye medarbejdere, især højt kvalificerede, kan være en dyr opgave. Sørg derfor for, at din virksomhed har råd til det nødvendige personale enten på forhånd eller efterhånden, som du skalerer.

 

 

Hvad skal jeg gøre ud over at vælge dette CMS?

Ja, du lancerer et websted, men når du først har lanceret, hvad skal dit team så gøre for at vedligeholde det? Hvis du vælger at gå med et SaaS CMS, er vedligeholdelsen og omkostningen til det meget begrænset. Du skal bare i ny og næ opdatere dit indhold eller kontakte supporten, når der er et problem.

 

Hvis du vælger at gå med et lokalt CMS, vil vedligeholdelsen være meget mere kompliceret. Din it-afdeling vil være mere involveret i vedligeholdelse af infrastruktur, sikkerhed og opgraderinger. Og du bliver derfor nødt til at overveje at ansætte flere medarbejdere og købe mere plads for at kunne opgradere din infrastruktur, når din virksomhed vokser.

 

 

Hvordan fungerer dette CMS med min nuværende infrastruktur?

Husk, at implementering af dit nye CMS vil ændre din virksomheds arbejdsgang og muligvis kræve ny infrastruktur. Din it-afdeling vil blive mest påvirket af dette, da de har ansvaret for vedligeholdelse af denne.

 

Et CMS kan være en nem ændring, især hvis det er et SaaS CMS, der ikke kræver nogen servere og meget lidt vedligeholdelse. Men vælger du at gå med et lokalt CMS, skal du forberede dit team på den nye arbejdsbyrde. Og selvom du vælger at gå med et cloud-hostet CMS, bør du også sørge for, at dit team har kapacitet til at reagere på problemer.

 

 

Har mit team færdighederne til at implementere dette CMS?

Når du vælger et CMS, skal du huske på, hvor kompliceret det vil være at implementere. Hvis du allerede har en robust it-afdeling og et dygtigt marketingteam, er de måske fortrolige med at bruge et CMS og derfor klar til omstillingen.

 

Nogle CMS-grænseflader er nemlig komplekse og kræver øvelse.

 

Men da du ikke bygger et websted fra bunden, behøves du ikke nødvendigvis bekymre dig om at have et team med ekspertkodningsfærdigheder. 

 

 

Vil CMS beskytte mit indhold og mine besøgende?

Hvis du ikke har fuld kontrol over dit CMS ved at have det på dine egne servere, skal du kontrollere sikkerhedsfunktionerne for den tredjepart, der er host for dit CMS. Og selvom du opbevarer dit CMS på dine egne servere, skal du dog stadig sikre, at dine egne sikkerhedsfunktioner er robuste.

 

Du bør også tjekke, at dine besøgende på dit websted og dit eget indhold bliver beskyttet mod bl.a. malware og hackere. Det gælder især, hvis du driver e-handel på dit websted, da besøgende så leverer deres private og følsomme oplysninger.

 

 

Kan dette CMS håndtere min type af indhold?

Hvis du søger efter et CMS, bør du allerede have planlagt, hvordan din virksomhed vil bruge det.

Hvis du fx planlægger at integrere e-handel på dit websted eller din blog, skal du sørge for at det CMS, du vælger kan håndtere det.

 

Ikke alle abonnementer på SaaS CMS tillader e-handel. Det er ofte dyrere fra måned til måned og kræver særlige betingelser. Hvis du ofte publicere content, bør du desuden sikre dig, at CMS-systemet giver mulighed for nem upload og redigering af dit indhold. Du bør derfor foretrække en brugervenlig redaktøroplevelse.

 

 

Tilbyder dette CMS marketingværktøjer?

Der er mange marketingværktøjer til rådighed, der kan hjælpe med at booste din forretning, og dit marketingteam bør presse på for disse muligheder. En god CMS-platform vil tilbyde råd og vejledninger til brug af disse værktøjer.

 

SEO eller søgemaskineoptimering bør være en prioritet for dit CMS. Der er ingen grund til at oprette et fantastisk websted, hvis ingen kan finde det. Sørg derfor for, at dit CMS guider dig gennem tilføjelse af nøgleord og formatering af dit websted, så du nemt kan indeksere det med søgemaskiner.

 

Du bør også sikre, at CMS gør det let at tilføje værktøjer til social media marketing. Besøgende på dit site skal kunne dele dit indhold med et enkelt tryk på en knap. Det samme gælder for e-mailmarkedsføring, da du bør kunne dele alt dit nye indhold og tilbud med de kundeemner, du har genereret på dit websted.

 

 

Hvor tilpasselig og brugervenlig er dette CMS's interface?

Under alle omstændigheder bør du have dit marketingteam til at bruge CMS-systemet til deres fordel. Det CMS, du vælger, skal derfor gøre det let at redigere og uploade marketingindhold for at nå dine kampagner og overordnede mål.

 

Sørg for, at du også forstår, hvor fleksibelt systemet er ift. dine krav og ønsker. Og vælg det, der har evnen til at justere sig efter din vilje og ikke begrænse dit teams vision.

 

 

Vil dette CMS kunne vokse med min virksomhed?

Skalerbarhed er en kæmpe prioritet, fordi det ultimative mål for dit websted skal være at udvide din virksomhed. Vær realistisk med hensyn til dine forventninger, men vælg et CMS, der giver dig mulighed for at vokse uden at hæmme din succes.

 

Hav en plan på plads til din specifikke CMS-udbyder, når du har brug for at udvide. Og vær opmærksom på de ekstra omkostninger, der er forbundet med det.

 

Og husk, hvad højere trafikniveauer vil gøre på dit websted. Du bør derfor have en CMS-host, der kan håndtere uventede stigninger i trafikken og skalere dine muligheder, når du vokser.

Fejl, der skal undgås

 

Når du begiver dig ud på din CMS-rejse, er der visse ting, du bare ikke skal gøre. Her er nogle vigtige ting, du skal undgå, når du vælger et CMS.

 

 

Undgå et tilpasset og internt CMS

Ligegyldigt hvor fristet du måtte være af kontrol og ultimativ tilpasning, bør du ikke gå i gang med at opbygge dit eget CMS.

Omkostningerne ved at oprette dit eget CMS er høje, og det vil tage meget lang tid at nå i mål. I sidste ende er det bare ikke omkostningseffektivt eller det værd, når så mange andre muligheder er tilgængelige.

 

 

Prioriter support over software

Realistisk set, kan du arbejde med den software, du har og oprette en effektiv og smuk shop, men du kan ikke manifestere support, hvor der ikke er nogen. Derfor er det vigtigt at vælge en software, der tilbyder hjælp.

 

Når noget går galt, bør du kunne få hurtig og nyttig hjælp til at få din shop tilbage på sporet.

 

 

Undgå kraftig tillid til udviklere

Når du har en skinnende ny kampagne, som du er begejstret for at starte, bør du have et CMS, der hurtigt kan rumme det for dig. Hvis du bruger en software, der tager lang tid og er vanskelig at anvende til at uploade og redigere indhold, vil det forsinke tiden på din evne til at nå markedsføringsmål. Du ender også med at betale mere for medarbejdere med ekspertkompetencer, fordi de skal bruge meget tid på at arbejde med CMS-systemet.

 

 

Lad dig ikke påvirke af så mange funktioner

Nogle CMS-udbydere overvælder dig med antallet af funktioner, de tilbyder. Produkter som disse kan virke som de bedste muligheder, men det er ikke altid tilfældet. Spørgsmålet er ikke nødvendigvis, om et CMS har mange funktioner, men om de har de rigtige funktioner, og dem som du skal bruge.

 

Sørg derfor for, at du ikke betaler en højere pris for funktioner, du ikke kan eller ikke vil bruge.

 

 

Hvis du ikke ved, hvordan du opretter en god hjemmeside eller shop, så få hjælp

Nogle gange er en dårlig shop værre end slet ikke nogen.

Hvis potentielle kunder besøger din shop og får et dårligt indtryk eller ikke kan finde de oplysninger, de har brug for, er det ikke sandsynligt, at de foretager et genbesøg eller anbefaler din shop.

 

Nogle CMS-udbydere er bedre end andre til at håndtere dette problem. Hvis du ikke er sikker på dine evner, bør du vælge et CMS-system, der tilbyder en brugervenlig grænseflade og skabeloner, der kræver minimale tilpasninger.

 

 

Skynd dig ikke ind i det næste nye og skinnende CMS

Det CMS, du vælger nu, er det CMS, du vil holde fast ved i lang tid. Indholdsstyringssystemer er basen, hvorpå du bygger dit websted, og som vi ved, er det er svært at fjerne fundamentet fra et hus. Derfor bør du ikke bruge pengene og tiden på at implementere dit CMS for hurtigt at indse, at du har brug for et andet system.

 

Ændring af dit CMS er nemlig ikke kun svært, men meget dyrt. Dine team bliver nødt til at lære et nyt system at kende og dermed justere deres arbejdsgange i overensstemmelse hermed, og du bliver nødt til at tillade din it-afdeling at justere igen.

 

Det kan tage flere måneder at gennemgå hele processen fra browsing og køb til implementering.

 

Så gør dig selv en tjeneste og vælg det perfekte CMS nu for at undgå ekstra omkostninger og problemer undervejs.

 

 

Begræns ikke dit system til en kode

De bedste CMS-udbydere har tendens til at tilbyde flere kodesprogfunktioner, så du kan tilpasse din shop eller hjemmeside, uanset hvilken kode du vælger.

 

Hvis du har et team af udviklere, har du muligvis en bredere vifte af færdigheder, som du kan bruge. Men hvis du er en mindre virksomhed er det måske ikke tilfældet.

 

Hvis dine udviklere kun kender et kodningssprog, men du vælger en CMS-udbyder, der fungerer på et andet, er du i problemer.

 

Derfor er det bedre at vælge et indholdsstyringssystem, der kan manipuleres med i mere end et kodningssprog.

 

 

Vælg et CMS, der vil forenkle, ikke komplicere!

At vælge et content-system, der fungerer med din eksisterende infrastruktur, er en fordel, men du skal også huske dine nuværende systemer. Dine marketing- og salgsteams har systemer, de allerede arbejder med, og de foretrækker helt sikkert at integrere med det nye CMS i stedet for at tage et nyt system i brug.

 

Mange top CMS-udbydere tilbyder robuste integrationssystemer, der giver dig mulighed for at forbinde tredjepartssystemer. At se alle dine data i et system i stedet for at skifte frem og tilbage for at samle data, er nemlig altid den bedste situation.

Dette gælder også, når du vil spore kundeadfærd på tværs af kanaler.

Hvad er mine muligheder for CMS?

 

Markedet vrimler af muligheder for CMS, hvilket gør det til en overvældende opgave at vælge det rette - og det gælder især, hvis du ikke er sikker på, hvad du har brug for. Når du har talt med dit team, klargjort dine mål og valgt den rigtige host-type til dit CMS, kan du begynde at søge efter det rigtige system.

 

For at hjælpe dig med beslutningen er her en detaljeret liste over nogle CMS-udbydere, og hvad de tilbyder.

 

 

Hvad er Sitecore?

Sitecore er et højt anset og prisvindende content management system.
Dette CMS er designet til virksomhedsejere, der ønsker at interagere intelligent med besøgende på deres hjemmeside ved at spore, hvordan der interageres med indhold. Der tilbydes desuden omfattende analyser. Sitecore har et komplet udstyr af værktøjer og funktioner, der giver din virksomhed en fordel.

 

Hvorfor Sitecore?

 

  • Kraftig sporing og rapporter om besøgsprofiler og oplevelse
  • Nemt for udviklere at oprette forbindelse og synkronisere data fra andre marketing- og salgssystemer
  • Intelligent omnichannel-sporing for bedre data om kampagner
  • Integreret marketingautomatisering og splittesting
  • Flersproget support

 

Disse funktioner er kun nogle få grunde til at vælge Sitecore som din CMS-udbyder. Du vil nemlig også være i stand til at optimere din e-handel på Sitecore.

 

Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?

 

  • Du er i en stærkt reguleret branche, og du har brug for, at det er let at følge best-practise
  • Du opererer på mange kanaler og systemer og har brug for et CMS, der kan integreres med dem alle
  • Du har brug for et avanceret workflow-system integreret i dit CMS
  • Du vil have en unik brugeroplevelse, der kan personaliseres til hver kunde
  • Du er et stort brand, der fungerer globalt, men du vil kunne lokalisere dit indhold baseret på geo-tags

 

Hvis nogen af ​​disse funktioner eller omstændigheder passer på dig, bør du undersøge Sitecore nærmere.

 

 

Hvad er Episerver?

Episerver er et CMS udviklet i Sverige. Det fokuserer på brugervenligheden for flere bidragydere og redaktører, der samarbejder på ét websted gennem deres browser.


Episerver bruges af mange af verdens topmærker til stor succes. Det er baseret på Microsofts .NET-platform og let at tilpasse som udvikler.

 

Hvorfor Episerver?

 

  • Nemt at tilføje moduler for at forbedre webstedet med formularer, e-handel mm.
  • Hvad-du-ser-er-hvad-du-får, altså nem redigering uden behov for kodning
  • Garanteret kommerciel support og livlige samfundsfora
  • Fantastisk instrumentbræt til sporing af besøgende og kampagner

 

Hvis du leder efter et CMS, der ikke kræver et omfattende færdighedssæt, men som giver mulighed for tilpasning, når din virksomhed vokser, bør du undersøge Episerver yderligere.

 

Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?

 

  • Du ønsker ikke at installere yderligere software
  • Du har brug for let samarbejde og redigering gennem en grænseflade uden kode-viden
  • Du har brug for evnen til at integrere tredjepartsprodukter til markedsføring
  • Du prioriterer øjeblikkelig adgang til support
  • Du fokuserer på social publicering og har brug for flersprogede muligheder

 

Det er dog værd at se på indholdsstyring og e-handel på Episerver som en mulighed for din virksomhed, uanset om du passer til disse scenarier eller ej.

 

 

Hvad er Dynamicweb?

Dynamicweb er en cloud-baseret CMS-platform. Denne CMS-udbyder fokuserer på at øge virksomheders e-handelsfunktioner med marketing og PIM-løsninger

 

Hvorfor Dynamicweb?

 

  • Alt-i-en platform til PIM, indhold, marketing og e-handel
  • Fokuserer på at bringe detailhandel, produktion og distribution ind i den digitale verden
  • Tilpasser dit indhold til alle sprog og valutaer
  • Integrerer tredjeparts tjenester til marketing og forretningsløsninger
  • Fuld support til design af websteder
  • Mulighed for lagring af databaser med information og indhold på produkter og sideversioner med mulighed for at downloade og oprette rapporter og PDF-filer

 

Dynamicweb udlever sit navn som en omfattende og fleksibel service, der kan bruges, uanset hvad du har brug for. Det er en af ​​de mest imponerende CMS-udbydere til e-handel derude.

 

Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?

 

  • Du har brug for en udbyder, der kan håndtere dine produktinformationsstyringsbehov i samme rum som dit e-handelsdesign
  • Du har brug for omfattende integrationsfunktioner til alle dine data
  • Du vil have kapacitet og support til ethvert kodningssprog og format
  • Du har brug for et meget tilpasseligt design til enhver del af dit websted, men vil stadig have vejledning til nogle skabelonindstillinger
  • Du vil have mulighed for at se tidligere versioner og sammenligne dem

 

Overvej stærkt indholdsstyring og e-handel på Dynamicweb, hvis du leder efter en af de mest kraftige CMS udbydere.

 

 

Hvad er Umbraco?

Umbraco er et af de mest populære CMS-valg, der kører på .NET-platformen.
Det er en open source CMS, der prioriterer integration af workflow og giver dig mulighed for at udgive på både internettet og intranettet.

 

Hvorfor Umbraco?

 

  • Brugervenlige funktioner og nem redigering på grænsefladen
  • Let at lære og tilbyder træning på sin platform, lavet til ikke-tekniske mennesker
  • Fantastisk plug-in til e-handel, som er kendt for sine flersprogede tilpasningsmuligheder
  • Tilbyder frihed til design og kontrol over slutprodukt
  • Nyttige sikkerhedskopieringsfunktioner og indholdsbiblioteker, der giver dig mulighed for at gemme og få adgang til dit arbejde

 

Hvis du vil oprette et imponerende websted uden behov for en ekspertdesigner eller udvikler, er Umbraco et godt valg.

 

Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?

 

  • Du vil kunne oprette flere kanaler og destinationssider uden eksperthjælp
  • Du vil være i stand til nemt at navigere i designprocessen uden at være begrænset til foruddesignede skabeloner
  • Du har brug for nemheden til at gemme alt dit indhold og tidligere versioner ét sted
  • Du vil have en websted, der opretholder integriteten af ​​design og struktur, mens det oversættes til andre lokaliteter
  • Du vil gerne planlægge automatiske udgivelser af nyt indhold

 

Design og e-handel på Umbraco er intuitivt og brugervenligt uden at begrænse din vision - så det er et godt CMS.

 

 

Hvad er Magento?

Magento er et open source CMS, der fokuserer på e-handelsfunktioner og kan prale med effektive marketingværktøjer - specielt SEO. Denne CMS-udbyder giver dig mulighed for at vælge abonnement baseret på dine forretningsbehov.

 

Hvorfor Magento?

 

  • Omfattende analysedashboard
  • Ekspert SEO-værktøjer, herunder sitemaps, billedstørrelse, metabeskrivelser, vandmærkning mm.
  • Håndterer en stor mængde trafik og giver dig mulighed for at tilpasse niveauet for de ressourcer, du bruger
  • Let at ændre kildekoden og meget tilpasselige temaer
  • Mobilvenligt til e-handel 

 

Hvis du leder efter nogle stærke marketingværktøjer og funktioner til e-handel og samtidig vil være i stand til at kontrollere dit budget, er Magento muligvis det rigtige for dig.

 

Så passer nogle af disse scenarier på din forretningssituation?

 

  • Du er en lille virksomhed, men har planer om at skalere til en massiv e-handelsvirksomhed
  • Du tilbyder kun et par produkter, men har brug for evnen til hurtigt at skalere til mange produkter
  • Du vil fokusere på SEO som en vigtig marketingtaktik
  • E -commerce er dit hovedfokus
  • Shopify, BigCommerce og Woocommerce er ikke noget for dig

 

Tjek Magento, hvis du leder efter fleksibel skalerbarhed.

Så mangler du bare at spørge

Nu skal du ikke bruge mere tid på 'Hvad er CMS?', men spørge dig selv 'Hvilket CMS?'

 

Start med at tale med dit team og prioriter de funktioner, din virksomhed kræver. Sørg også for at gøre dig nogle overvejelser ift. budget, tidslinje og infrastruktur samt de færdigheder, der allerede er i dit team. 

 

Leder du herefter stadig efter vejledning, sparring og gode råd til valg af det perfekte indholdsstyringssystem? Så bare spørg os.

MCB har været førende inden for marketing og ydet eksperthjælp på websteder siden 1999.


Kontakt os i dag for at komme i gang med din CMS-rejse!

Michael Almstrup
Direktør

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Aalborg Handelsskole