CASE: Winefamly

Fra lancering til guldvinder på 6 måneder. Winefamly er et skoleeksempel på, hvordan man mixer iværksætteri med e-commerce og skaber en vaskeægte e-handelssucces.

På under 9 måneder er Winefamly gået fra idé til lancering og til at stå som vinder af to priser ved e-handelsprisen 2017 - Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 30 mio. kr samt GULDPRISEN.

Tre måneder til at bygge løsning

Winefamly havde fra starten af et veldefineret koncept. De ville sælge vin til kostpris til medlemmerne af familien og dermed skære alle fordyrende mellemled væk. Og så havde de et markant krav - løsningen skulle være online på under 3 måneder.

Medlemssforretninger (forretninger baseret på abonnenter) er blevet populære inden for flere forskellige brancher, men det var til dato endnu ikke noget, vi hos MCB havde erfaring med. Men vi tog udfordringen op og leverede en unik løsning med integration til Reepay (som håndterer løbende betalinger).

Max belastning fra dag ét

Winefamly havde allerede fra starten store ambitioner, og der blev investeret massivt i både TV og online markedsføring. Det betød også, at løsningen skulle være klar til max belastning lige fra starten af - ikke noget med et par stille måneder, hvor løsningen kunne løbes i gang. Det var lige på og hårdt.

"MCB har leveret stærk platform på ultra kort tid. Vi havde en hård bagkant og kravet var at løsningen skulle være klar på under 3 måneder og kunne modstå en trafikbelastning på flere hundrede tusinde per måned besøgende - fra dag ÈT. Og det klarede MCB med bravour."

Thomas Pedersen - medstifter af winefamly.dk 

6 måneder = 6000 medlemmer

Blot seks måneder efter lanceringen har Winefamly mere end 6000 medlemmer og har siden starten sendt mere end 20.000 bestillinger med lækker vin og spiritus afsted til medlemmerne. Den imponerende vækst er blandt andet opnået ved en ambitiøs marketingplan kombineret med en strategisk brug af Marketing Automation, som letter håndteringen af den løbende kommunikation med de mange nye medlemmer, der konstant strømmer til.

Vinder af to priser til E-handelsprisen 2017

Blot seks måneder efter lanceringen kunne teamet bag Winefamly indtage Tivolis koncertsal til den årlige uddeling af Ehandelsprisen 2017 med hele to nomineringer i kategorierne: “Bedste nye e-handelsvirksomhed” og “Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 30 mio. kr”.

Det blev til en imponerende 1. plads i kategorien “Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 30 mio. kr”, samt en 2. plads i kategorien “Bedste nye e-handelsvirksomhed”.

Men som kronen på værket løb de også med GULDPRISEN, som er den samlede vinder af hele prisuddelingen. Som vinder af GULDPRISEN fik Winefamly endvidere æren af at repræsentere Danmark ved uddelingen af de europæiske ehandelspriser (Global E-commerce Summit 2017), som fandt sted i Barcelona i juni. Her blev det til flot 4. plads. 

”Winefamly mestrer logistikken, involverer brugerne og har leveret imponerende resultater fra dag 1. Det er opskriften på en sund forretning, som har internationalt potentiale. De har ikke hældt gammel vin på nye flasker, men derimod skabt innovation i en traditionel branche til gavn for både leverandør, virksomhed og forbrugere,”

Niels Ralund - adm. direktør i Foreningen for Dansk Internethandel.


Kontakt
image description
Mie Sejer Salgs- og Projektchef 28685949
Læs også
Cases

Gå på opdagelse i udvalgte cases om vores kunder. 

Læs mere
CASE: Sinnerup.dk

Siden 1971 har Sinnerup skabt en førende livsstilskæde, som er en god blanding ...

Læs mere
CASE: Antalis A/S

Antalis A/S er en af Danmarks største leverandører af emballage, kantine- og re...

Læs mere
CASE: Alere.no

Skiftet til ACCUMOLO® har vist sig at være en rigtig god investering for Alere,...

Læs mere
Om MCB

Det er blevet til mange lanceringer og succeser siden, MCB blev stiftet i 1999....

Læs mere
Accumolo - en platform til e-commerce i verdensklasse

Denne viden anvender vi som best practice, når vi udvikler og designer din Accu...

Læs mere
CASE: Goldentime.dk

Goldentime.dk har fra januar til august 2015 vækstet deres omsætning med mere e...

Læs mere
CASE: Luxo Living

»Webshoppen står i dag for 65% af vores samlede omsætning modsat 10%, da vi s...

Læs mere
CASE: Praxiswear.dk

I starten af 2015 indledte Praxis A/S et samarbejde med MCB med henblik på at b...

Læs mere